افتتاح حضوری فرودگاه سقز با انجام پرواز رفت و برگشت

به گزارش پرسینا بلاگ، رضا نخجوانی در پی انتشار بعضی محتواهای کذب در فضای مجازی، توضیح داد: فرودگاه افتتاح شده مجازی دولت قبل با توجه به نواقص جدی در حوزه ایمنی هوانوردی که داشت قابلیت بهره برداری و انجام پرواز را نداشت.

افتتاح حضوری فرودگاه سقز با انجام پرواز رفت و برگشت

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: فرودگاه بدون برج مراقبت به صورت مجازی و بدون هر گونه پرواز افتتاح شده بود که در دو سال اخیر علاوه بر ساخت و تکمیل برج مراقبت و تجهیز آن، ساخت دیوار حفاظتی ساختمان ترمینال و ساختمان پلیس و دیگر پروژه های زیرساختی و تجهیز تاسیسات در دستور کار نهاده شد و امروز تکمیل و به بهره برداری عملیاتی رسید و دو پرواز رفت و برگشت در نخستین روز افتتاح را تجربه کرد.

وی اضافه کرد: در این فرودگاه موانع پروازی شامل دکل های برق وجود داشت که در دو سال اخیر دولت سیزدهم دکل های انتقال برق در راستای ایمنی انجام پروازها در محدوده پروازی فرودگاه سقز برچیده شد.

یادآوری می گردد با ساخت صرف باند بدون تجهیزات لازم امکان نشست و برخاست فراهم نخواهد بود و در دو سال گذشته با تکمیل زیرساخت و تجهیزات این فرودگاه در روز گذشته عملیاتی و در چرخه ارائه خدمات وارد شده است.

لازم به ذکر است؛ فرودگاه سقز در دولت قبل به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد که به گفته وزیر راه و شهر سازی این کار بدون فراهم شدن زیرساخت های آن یک کاری غیرحرفه ای بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8299

به "افتتاح حضوری فرودگاه سقز با انجام پرواز رفت و برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح حضوری فرودگاه سقز با انجام پرواز رفت و برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید