ربات مرموز و عجیب ناسا راهی فضا می گردد، عکس

به گزارش پرسینا بلاگ، ایسنا نوشت: کاوشگر وایپر که اولین ماه نورد رباتیک ناسا به شمار می رود، اکنون نیمی از مسیر مونتاژ خود را طی نموده است و کوشش برای آماده سازی آن ادامه دارد.

ربات مرموز و عجیب ناسا راهی فضا می گردد، عکس

گروه ماموریت کاوشگر تحقیقاتی کشف مواد فرّار یا وایپر(VIPER) در حال مونتاژ وسیله نقلیه پروازی هستند که سال آینده قرار است به سطح ماه برود. در واقع، آنها تقریبا در نیمه راه مونتاژ کاوشگر هستند و علاقمندان می توانند روند کار را به صورت تعاملی دیدن نمایند و سخنان کارشناسان گروه را در جریان پخش زنده بشنوند.

ویدئوی دیدنیی از لحظه سقوط تقویت نماینده موشک غول پیکر چینی

همه گروه های علمی، محموله های خود را به گروه آزمایش و ادغام سیستم های وایپر تحویل داده اند تا آنها را در ماه نورد واقعی نصب نمایند. در واقع، همه محموله ها به جز یکی از پیش نصب شده اند. این یک نقطه عطف بزرگ در تابستان گذشته بود و یک هدف سخت برای بسیاری از پروژه های پروازی به شمار می رود.

گروه وایپر، قطعات کلیدی سخت افزاری را از فروشندگان خارجی گوناگون تحویل گرفته اند. این نیز یک نقطه عطف بسیار مهم به شمار می رود زیرا تعداد زیادی از فروشندگان به علت مسائل زنجیره تامین در دوران همه گیری کووید-19 که همچنان از راه های غیرمنتظره در سرتاسر صنعت بازتاب می یابد، در تحویل قطعات حیاتی پروژه کاملا عقب بودند. وایپر از این مرحله توسعه گذشته است و اکنون می توان روی گردآوری همه چیز در یک ماه نورد فعال تمرکز کرد.

بنابراین، گروه اکنون می توانند دقیقا ببینند که طرح های آنها در واقعیت چقدر خوب عمل می نمایند. در نیمه اول ساخت ماه نورد، مواردی وجود داشت که گروه مجبور شدند آنها را آنالیز نمایند. از جمله این موارد، مسائل مربوط به اتصال دهنده بود که مانع کارآیی درست می شد و گروه آنها را کشف و اصلاح کردند. بعلاوه، آنها بعضی از ویژگی های غیرمنتظره مربوط به عملکرد را پیدا کردند که به وسیله بعضی سخت افزارهای فاش شده بودند. گروه مجبور شدند آنها را در برنامه های خود برای نحوه عملکرد وایپر قرار دهند. این مسائل و راهکار های آنها همگی بخشی از فرآیند چالش برانگیز ساخت کاوشگر و اطمینان یافتن از عملکرد آن هستند تا تضمین گردد که کاوشگر می تواند در محیط بسیار ناملایم روی سطح ماه زنده بماند.

هنگامی که گروه وایپر مونتاژ ماه نورد را کامل نمایند، گام بعدی آنها آزمایش کردن آن در محیط های گوناگونی خواهد بود که قرار است در ماموریت مشاهده کند. این فعالیت ها، تمرکز اصلی گروه در سال 2024 و گام نهایی پیش از پرتاب وایپر خواهند بود.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاوشگر وایپر، به وب سایت ناسا مراجعه نمایند.

  • چرا هواپیماهای مسافربری بوق دارند؟

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 9 دی 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8306

به "ربات مرموز و عجیب ناسا راهی فضا می گردد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات مرموز و عجیب ناسا راهی فضا می گردد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید