پشت پرده نقش فروشی در تلویزیون ، بازیگرانی که برای رفتن جلوی دوربین پول می دهند

به گزارش پرسینا بلاگ، مهوش وقاری، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون می گوید: مردم مدام گله می نمایند و می گویند چرا بازی در تلویزیون را تعطیل نموده ام اما من بارها تاکید نموده ام که با تلویزیون شناخته شدم و رو آمده ام و می خواهم باشم اما اینکه نیستم، دست خودم نیست.

پشت پرده نقش فروشی در تلویزیون ، بازیگرانی که برای رفتن جلوی دوربین پول می دهند

به گزارش خبرنگاران او که همسر زنده یاد محسن قاضی مرادی است از تقسیم ناعادلانه نقش ها در سینما و تلویزیون کشورمان گله مند است و اعتقاد دارد یک سری افراد خاص همواره پای کارند و تکرار می شوند.

مهوش وقاری درباره دلایل نبودش در قاب تلویزیون و سینما شرحاتی ارائه داد. این هنرمند از این موضوع گله کرد که علی رغم بی حاشیه بودنش مدت هاست به او پیشنهادی نشده است!

وقاری درباره آخرین کاری که برای تلویزیون انجام داده است، شرح می دهد: طی یک ماه اخیر فقط یک تله فیلم برای پلتفرم به کارگردانی آقای سعید وحیدیان انجام دادم. اخیرا هم برای سریال نو آقای سروش محمدزاده تماسی گرفته شد و قرار بود هماهنگ گردد که تا به حال خبری نشده است. نمی دانم علت اینکه در تلویزیون نیستم چیست؟ دوستان می گویند صداوسیما برای کار با من و امثال من موافق است اما جالب است که چرا به من پیشنهادی نمی گردد و این برایم سوال عجیبی است. حتی در سینما هم همین طور است. من مدت هاست فعالیت هنری نداشتم.

از بازیگران پول می گیرند و نقش می دهند!

بازیگر سریال های هزاران چشم، مدرسه مادربزرگ ها، ستایش، سارق و پلیس و کیمیا در ادامه صحبت هایش با گله از بها ندادن به بازیگرانی که سابقه زیادی در سینما و تلویزیون دارند، اظهار می نماید: من حتی نواً شنیده ام برای بعضی نقش ها در تلویزیون از بازیگران پول می گیرند و این خیلی عجیب و غریب است. فکر نمی کنم کسی مثل من و امثال من زیر بار این مساله برود که پول بدهد تا در تلویزیون باشد! زندگی ما از همین راه گذشته؛ الان باید از کجا بیاوریم که پول خرج کنیم تا بازی کنیم! آیا این عجیب نیست!؟ من خیلی این روزها این مسئله را می شنوم که به نام اسپانسر بازیگر و ... از بازیگران پول می گیرند. حتی از بازیگرانی شنیده ام که حرفه ای بوده اند نه اینکه اولین یا دومین بازی شان باشد.

او بعلاوه یادآوری می نماید: من مدت هاست بیکارم. آخرین سریالم برای تلویزیون جناب عالی بود که آن هم از شبکه نمایش خانگی پخش شد. قبل از آن هم سریال دیوار به دیوار را داشتم که فکر می کنم سال 96 بود. این در حالی است که می بینم یکسری از همکاران ما که خیلی بعد از ما بازیگر شدند، همواره پای کار هستند و تکرار می شوند. یعنی در تمام کارها از آنها استفاده می گردد و به نظرم تقسیم کار به طور عادلانه صورت نمی گیرد و متأسفانه بهانه هایی هم برای خودشان می آورند مثل اینکه شما مدت هاست کار ننموده اید، ما نمی دانیم کار می کنید یا نه! مگر می گردد یک بازیگر نخواهد کار کند.

برای من قحطی نقش نیامده است

وقاری تاکید می نماید: برای سن و سال من همواره نقش هایی وجود دارد و قحطی که نیامده است اما می بینیم بعضی بازیگران را مدام تکرار می نمایند و دعوتی از ما نمی نمایند. با وجودی که من جزو بازیگرانی هم هستم که هیچ وقت حاشیه ای نداشته ام اما حضور ندارم. حتی مردم از ما گله می نمایند که چرا تلویزیون را تعطیل نموده اید؟ و من بارها تاکید نموده ام که از تلویزیون رو آمده ام و با تلویزیون شناخته شده ام اما اینکه نیستم اکنون دست خودم نیست.

این بازیگر با اشاره به فضای حاکم بر سینما هم می گوید: متأسفانه در سینما هم همینطور است و فقط یک عده خاص کار می نمایند و آنجا هم جایی برای ما نیست و من نمی توانم این قانون را بفهمم. نواً هم یک اتفاق عجیبی افتاده و آن هم این است که حاشیه سازی مد شده است. یعنی هرکس برای خودش حاشیه ای بسازد مطرح می گردد و در کارها از آن استفاده می گردد! بدی حرفه ما این است که خودمان نمی توانیم داد بزنیم و برویم دنبال کار، باید بنشینیم تا به سراغمان بیایند و این برایم یک واقعیت تلخ است.

تلویزیون تفریح ها را حذف نموده است

وی در بخشی دیگر از صحبت هایش در پاسخ به اینکه فکر می کنید این روزها چقدر تفریح سازی در تلویزیون اهمیت دارد؟ بیان می نماید: تفریح قطعاً می تواند برای مردم روحیه سازی کند و خیلی مسئله مهمی است حالا به هر شکلی بر اساس رِنج سنی مخاطبان و سلیقه آنها که متاسفانه آن هم نیست. آنقدر فیلم و سریال ها تکرار می گردد که حد و حساب ندارد و همین می گردد افسردگی.

مهوش وقاری در خاتمه گفت وگویش به برنامه های سرگرم نماینده تلویزیون اشاره می نماید و می گوید: زمانی برنامه هایی مثل خندوانه، دورهمی و ... در تلویزیون بود و حداقل در هفته یک یا دو شب سرگرم نماینده بودند که آنها هم حذف شدند. من فکر می کنم برعکس آنچه که جامعه ما احتیاج به تفریح دارد دقیقاً الان برعکس عمل می گردد و اتفاقا دلخوشی هایی هم که بوده گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8295

به "پشت پرده نقش فروشی در تلویزیون ، بازیگرانی که برای رفتن جلوی دوربین پول می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده نقش فروشی در تلویزیون ، بازیگرانی که برای رفتن جلوی دوربین پول می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید