چه چیزی پشت سنگین ترین در جهان نهفته است؟، عکس

به گزارش پرسینا بلاگ، درها نه تنها محافظ هستند بلکه گرمای داخل سازه ها یا خانه ها را نیز حفظ می نمایند. ممکن است فکر کنید که این فناوری بسیار قدیمی است، اما نه به میزان ای که بعضی دوست دارند فکر نمایند.

چه چیزی پشت سنگین ترین در جهان نهفته است؟، عکس

تینا مزدکی- اولین تاریخ ثبت شده از درها در نقاشی های مقبره مصری 4000 سال پیش یافت شد. هیچ کس نمی داند چه کسی در را اختراع نموده است، فقط این که برای اولین بار در جایی در مرکز مصر ساخته شد.

بعضی از سنگین ترین درهای تاریخ مدرن در داخل صندوق های بانکی یافت می شوند که از مبالغ هنگفتی پول نقد و حتی جواهرات ارزشمند به ارزش میلیون ها دلار محافظت می نمایند. با وجود این، سنگین ترین در دنیا نه در یک بانک، بلکه در یک آزمایشگاه یافت می گردد.

آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور یک در غول پیکر با وزن 44 تن (97000 پوند) با ضخامت 2.5 متر (8 فوت) و عرض 3.6 متر (11.8 فوت) را در خود جای داده است. شما فکر می کنید که چنین در سنگینی برای باز کردن احتیاج به یک شخص بزرگ دارد، اما به علت فناوری مبتکرانه ای که در لولاهای در پنهان شده است، باز کردن آن تنها به یک نفر احتیاج دارد.

پس پشت در چیست؟ چه چیزی آنقدر ارزشمند است که برای محافظت از آن به چنین سازه عظیمی احتیاج است؟ به میزان کافی خنده دار است، درب برای محافظت از محتوای داخل آزمایشگاه ساخته نشده است، بلکه برای محافظت از دنیا در برابر آنچه در آزمایشگاه است ساخته شده است. آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور سال هاست که برای آزمایش فلزات مختلف و مواد دیگر در سطح نورون استفاده می گردد. درب برای محافظت از منبع نوترون هدف دوار-II (RTNS-II) - شدیدترین منبع نوترون های همجوشی پیوسته در دنیا است. دانشمندان از سراسر دنیا از آن برای آنالیز خواص فلزات و سایر موادی که می توان در اعماق نیروگاه های همجوشی مورد استفاده برای قرن آینده استفاده کرد، بهره می برند.

منبع: historyofyesterday

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1402 بروزرسانی: 18 آبان 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8300

به "چه چیزی پشت سنگین ترین در جهان نهفته است؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه چیزی پشت سنگین ترین در جهان نهفته است؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید